31 december 2023

BRUXEO werft een adviseur diversiteit & inclusie aan

Recrutement

Inschrijvingen

Date: 
31 december 2023
/
BRUXEO werft een adviseur diversiteit & inclusie aan

Algemene informatie

  • Functie: Adviseur Diversiteit & Inclusie
  • Activiteitensector: social profit, non-profit, verenigingen
  • Werkregime: halftijds (19 u/week)
  • Werkplaats(en): Brussel (1000)
  • Gewenste startdatum: 1 februari 2024. Einde van het contract: 31 december 2024

Functie en opdrachten

Als adviseur bent u medeverantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van de dienst “Diversiteit & Inclusie” van BRUXEO.

Uw belangrijkste taken zijn:

Luik “Projectmanager Diversiteit & Inclusie"

  • Organiseren en leiden van seminaries en workshops rond thema’s die verband houden met discriminatiebestrijding en HR-management in de non-profitsector (objectieve en inclusieve werving, seksisme, juridisch kader, enz.).
  • Collectieve en gepersonaliseerde begeleiding van socialprofitondernemingen op basis van een diagnose, oprichting en leiding van een diversiteam.
  • Faciliteren/leiden van sectorale werkgroepen en networking.
  • Ontwikkeling van praktische en gevarieerde hulpmiddelen op het gebied van communicatie, HR, juridisch kader, sensibilisering voor verantwoordelijken (directeurs, HR, teamleiders) in de sector.
  • Organisatie van een trainingsmodule over het beheer van diversiteit en inclusie voor kaderleden en leidinggevenden, gebaseerd op de verwachtingen en behoeften die werden geïdentificeerd op het terrein.
  • Administratieve, financiële en operationele opvolging van het project.

Luik “Politieke vertegenwoordiging”

  • Analyses en gegevensinzameling om de besluitvorming en positionering van BRUXEO op het gebied van diversiteit en inclusie te ondersteunen.
  • Ondersteuning en/of vertegenwoordiging van BRUXEO in de sociale dialoog over diversiteit en inclusie (ACTIRIS, Brupartners, RGVM, enz.).

Profiel van de kandidaat

Opleiding(en):

Diploma in de rechten of mens- en sociale wetenschappen (sociologie, politieke wetenschappen, diversiteit, enz.). Opleiding en/of aantoonbare ervaring op het gebied van diversiteits- en inclusiekwesties (interculturaliteit, gender, handicap, enz.) en op het gebied van projectmanagement en communicatie.

Gewenste professionele ervaring(en):

5 jaar beroepservaring in een soortgelijke functie of in de bovengenoemde vakgebieden is wenselijk. Ervaring of kennis van de private en/of publieke socialprofitsector (non-profit) is een pluspunt.

Specifieke vaardigheden:

  1. Grondige kennis van diversiteit en inclusie: Grondige kennis van diversiteit en inclusie en van de specifieke uitdagingen die zijn verbonden aan de non-profitsector.
  2. Vaardigheden in projectmanagement: De dienst Diversiteit & Inclusie zelfstandig kunnen leiden en ontwikkelen, met naleving van de deadlines en de vastgelegde doelstellingen.
  3. Communicatieve en leidinggevende vaardigheden: Seminars, workshops en werkgroepen kunnen oprichten en leiden en een constructieve dialoog met de partners kunnen faciliteren.
  4. Expertise in institutionele betrekkingen: Vlot kunnen communiceren met interne en externe partners, sociale partners en overheidsinstanties.
  5. Juridische kennis: Een goed begrip van zowel het federale als het Brusselse juridisch kader van discriminatiebestrijding, gelijke kansen, diversiteit en inclusie.
  6. Innovatief denken: Praktische en creatieve hulpmiddelen kunnen ontwikkelen om de verantwoordelijken van socialprofitondernemingen te sensibiliseren en te ondersteunen.
  7. Opleidingsvaardigheden: Opleidingsmodules kunnen uitwerken en geven die zijn afgestemd op de behoeften die werden in kaart gebracht op het terrein.

Talen:

Nederlands en Frans met redactionele vaardigheden in beide talen.

Praktische informatie

  • Werkregime: halftijds (19 u/week).
  • Bepaalde duur: tot 31 december 2024
  • Loon: barema’s PC 330
  • Voordelen: groepsverzekering en maaltijdcheques. Mogelijkheid om over een MIVB-abonnement of een prepaid treinkaart te beschikken voor woon-werkverkeer.

Hoe solliciteren

Vul het onderstaande onlineformulier, met uw cv, in vóór zondag 31 december 2023. Om discriminatie te voorkomen worden de sollicitaties tijdens de fase van de voorselectie anoniem behandeld.

Na een eerste selectie op basis van bovengenoemd formulier zal u in de week van 15 of 22 januari 2024 (nader te bepalen) worden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek en een opdracht.

BRUXEO steunt actief het beleid van Actiris op het gebied van inclusie, bevordering van diversiteit en bestrijding van discriminatie.