BRUXEO werft een adviseur diversiteit & inclusie aan
Inschrijvingen
Algemene informatie
- Functie: Adviseur Diversiteit & Inclusie
- Sector: social profit, non-profit, verenigingen
- Werkplaats(en): Brussel (1000)
- Gewenste startdatum: 15 december 2023
Functie en opdrachten
Als adviseur ben je verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van de dienst “Diversiteit & Inclusie” van BRUXEO. Je belangrijkste taken zijn:
Luik « Projectmanager Diversiteit & Inclusie »
- Organisatie en leiding van seminars en workshops rond thema’s die verband houden met discriminatiebestrijding en HR-management in de non-profitsector (objectieve en inclusieve werving, seksisme, juridisch kader, enz.).
- Collectieve en gepersonaliseerde begeleiding van socialprofitondernemingen op basis van een diagnose, oprichting en leiding van een diversiteam.
- Faciliteren/leiden van sectorale werkgroepen en networking.
- Ontwikkeling van praktische en gevarieerde hulpmiddelen op het gebied van communicatie, HR, juridisch kader, sensibilisering van verantwoordelijken (directeurs, HR, teamleiders) in de sector.
- Organisatie van een trainingsmodule over het beheer van diversiteit en inclusie voor kaderleden en leidinggevenden, gebaseerd op de verwachtingen en behoeften die werden geïdentificeerd op het terrein.
- Administratieve, financiële en operationele opvolging van het project.
Luik « Politieke vertegenwoordiging »
- Analyses en gegevensinzameling om de besluitvorming en positionering van BRUXEO op het gebied van diversiteit en inclusie te ondersteunen.
- Ondersteuning en/of vertegenwoordiging van BRUXEO in de sociale dialoog over diversiteit en inclusie (ACTIRIS, Brupartners, RGVM, enz.).
Profiel van de kandidaat
Opleiding(en):
Houder van een diploma in de rechten of mens- en sociale wetenschappen (sociologie, politieke wetenschappen, diversiteit, enz.). Opleiding in en/of aantoonbare ervaring met kwesties op het gebied van diversiteit en inclusie (interculturaliteit, gender, handicap, enz.) en in projectmanagement en communicatie.
Gewenste professionele ervaring(en):
5 jaar beroepservaring in een soortgelijke functie of in de bovengenoemde vakgebieden is wenselijk. Ervaring of kennis van de private en/of publieke social profit (non-profit) sector is een pluspunt.
Specifieke vaardigheden:
- Grondige kennis van diversiteit en inclusie: Grondige kennis van diversiteit en inclusie en van de specifieke uitdagingen die zijn verbonden aan de non-profitsector.
- Vaardigheden in projectmanagement: De dienst Diversiteit & Inclusie zelfstandig kunnen leiden en ontwikkelen, met naleving van de deadlines en de vastgelegde doelstellingen.
- Communicatieve en leidinggevende vaardigheden: Seminars, workshops en werkgroepen kunnen oprichten en leiden en een constructieve dialoog met de partners kunnen faciliteren.
- Expertise in institutionele betrekkingen: Vlot kunnen communiceren met interne en externe partners, sociale partners en overheidsinstanties.
- Juridische kennis: Een goed begrip van zowel het federale als het Brusselse juridisch kader van discriminatiebestrijding, gelijke kansen, diversiteit en inclusie.
- Innovatief denken: Praktische en creatieve hulpmiddelen kunnen ontwikkelen om de verantwoordelijken van socialprofitondernemingen te sensibiliseren en te ondersteunen.
- Opleidingsvaardigheden: Trainingsmodules kunnen ontwerpen en geven die zijn afgestemd op de behoeften die werden geïdentificeerd op het terrein.
Talen:
Frans en Nederlands met schrijfvaardigheid in beide talen.
Kennissen:
Standaardgebruik van een PC en van Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint, Outlook).
Praktische informatie
- Werkregime: voltijds (38u/week), mogelijkheid om 4/5de te werken.
- Salaris: barema CP 330 - categorie 1.80 (niveau master).
- Type : onbepaalde duur.
- Voordelen: groepsverzekering en maaltijdcheques. Mogelijkheid om te beschikken over een MIVB-abonnement of een voorafbetaalde treinkaart voor woon-werkverkeer.
Hoe solliciteren
Vul het onderstaande formulier, met uw cv, in vóór 4 december 2023. Om discriminatie te bestrijden worden de sollicitaties in de voorselectiefase anoniem behandeld.
Na een eerste selectie op basis van bovengenoemd formulier word je in de week van 11 december 2023 (nader te bepalen) uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek.