Co-Solving Workshop So-Divercity
Inschrijvingen
U beheert een team in een social-profit onderneming dat wordt gekenmerkt door zijn diversiteit. Diversiteit in de zin van leeftijd, geslacht, afkomst, religieus geloof, seksuele geaardheid, handicap enz. U observeert de rijkdom van deze diversiteit, maar ook de complexiteit ervan. Er zijn situaties tegen waarin u niet altijd weet hoe u moet reageren.
Een werknemer gaat na een ongeval/ziekte weer aan het werk met een handicap, hoe kan hij/zij het beste worden gereïntegreerd?
Ik heb een intergenerationeel conflict tussen meerdere medewerkers, hoe kan ik het wederzijds respect binnen mijn team bevorderen?
Mijn medewerkers worden geconfronteerd met discriminerende eisen van onze begunstigden, hoe reageren we?
Sommige werknemers doen specifieke verzoeken (vakantie, pauzes, werkkleding, eten, etc.) in verband met hun religieuze overtuiging, wat moet ik accepteren?
De co-solving workshop biedt u de kans om professionele concrete gevallen, in verband met diversiteit en inclusie in uw instelling, in de groep te brengen. Het doel is de intelligentie van de groep te gebruiken om actiepistes te bedenken. U zal uw reflexie verbreden en gebruik maken van ervaringsdeling van andere deelnemers.
De workshop zal praktisch, interactief en participatief zijn. Enkele diversiteitsdeskundigen zullen zich bij ons aansluiten en deelnemen aan de gezamenlijke gedachtewisseling.
De workshop zal in het Frans gegeven worden, elke deelnemer mag in zijn eigen taal het woord nemen.
Programma
08u45 | Ontvangst | |
09u00 | Introductie | |
09u15 | Analyse van concrete gevallen | |
12u30 |
Einde van workshop met broodjeslunch |
Praktische informatie
WANNEER? De workshop vindt plaats op vrijdag 18 oktober 2019 vanaf 8u45 tot 12u30 met een broodjeslunch inbegrepen.
DOELPUBLIEK ? Directeurs, HR verantwoordelijken, team managers van social-profit sector
DEELNAME IS GRATIS - INSCHRIJVING IS VEREIST (tot 11/10/2019)
WAAR ? Hostel Jacques Brel: Zavelput 30, 1000 Brussel.
Diversity, a perspective for creativity and social opportunity!